Άρθρα

Στο άρθρο αυτού του μήνα, θα αναφερθούμε στην ποδηλατική κίνηση του Aqua Bike και θα αναλύσουμε ποιοι μύες των ποδιών γυμνάζονται και πως συμμετέχουν...

Μυϊκη ενδυνάμωση των ποδιών με το Aqua Bike!


Στα προηγούμενα άρθρα έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στις ευεργετικές ιδιότητες του νερού και τα πλεονεκτήματα της άσκησης στο νερό με τα όργανα υδρο-γυμναστικής. Στο άρθρο αυτού του μήνα, θα αναφερθούμε στην ποδηλατική κίνηση του Aqua Bike και θα αναλύσουμε ποιοι μύες των ποδιών γυμνάζονται και πως συμμετέχουν...

 

 

 

 


Η κίνηση του ποδιού κατά την διάρκεια του πεταλαρίσματος είναι κυκλική. Το πόδι περιστρέφεται γύρω από έναν σταθερό άξονα, ξεκινώντας από το ψηλότερο σημείο και διαγράφει μια πλήρη κυκλική κίνηση. Το άλλο πόδι εκτελεί την ίδια κίνηση αλλά με διαφορά 180 μοίρες. Για να κατανοήσουμε καλύτερα την κυκλική κίνηση του ποδιού θα χωρίσουμε τον κύκλο της κίνησης σε 4 σημεία: 0(360) - 90 -180 - 270 μοίρες, όπως φαίνεται και στο σχήμα.

 


Από μετρήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί, έχει εντοπισθεί ότι κατά τη διάρκεια της ποδηλασίας συμμετέχουν οι ακόλουθοι μύες:

 

 

 

· Από 0 - 90 μοίρες οι βασικοί μύες της κίνησης είναι ο μεγάλος γλουτιαίος (GM) και ο δικέφαλος μηριαίος (BF) η συμμετοχή του οποίου συνεχίζεται έως τις 270 μοίρες. Ενεργή συμμετοχή στην κίνηση έχουν ο έξω πλατύς (VL) και ελάχιστα ο ορθός μηριαίος.

 

· Από 90 - 180 μοίρες βασικός μυς είναι ο ορθός μηριαίος (RF) με ενεργή συμμετοχή του γαστροκνήμιου (GA) και του υποκνημίδιου.

 

· Aπό 180 -270 μοίρες Στην αρχή της επαναφοράς αναφέραμε ότι ενεργή συμμετοχή έχει ο δικέφαλος μηριαίος (BF). Στην κίνηση συμμετέχει και ο υποκνημίδιος.

 

· Τέλος από 270 - 360 μοίρες για να επανέλθει το πόδι στο ψηλότερο σημείο, κύριος μυς είναι ο πρόσθιος κνημιαίος (TA) και ο ενώ ξεκινάει ο έξω πλατύς την δραστηριότητά του προς το τέλος του κύκλου για να συνεχίσει όπως αναφέραμε παραπάνω μέχρι τις 90 μοίρες .

 

 

 

 

 
? Οι προαναφερόμενοι μύες, ασκούνται κατά τη διάρκεια της ποδηλατικής κίνησης. Ποια είναι όμως η διαφορά που προσφέρει η άσκηση στο νερό με το Aqua Bike??


Εκτός από τις βασικές ιδιότητες του νερού, όπου βοηθάνε το σώμα και τον οργανισμό να ανταπεξέλθει καλύτερα και πιο αποτελεσματικά στην άσκηση, υπάρχει μια σημαντική διαφορά, όπου εντοπίζεται στην αντίσταση που φέρνει συνεχώς το νερό στα πόδια μας όπου ασκούνται.


Χωρίς να επεκταθούμε θα αναφερθούμε απλώς στο αποτέλεσμα: η αντίσταση που φέρνει το νερό είναι τρισδιάστατη και συνεχής... αποτέλεσμα είναι οι μύες που αναφέρθηκαν πιο πάνω να γυμνάζονται κυρίως, όμως στην ποδηλασία στο νερό οι υπόλοιποι μύες που δεν αναφέρονται ως κύριοι... συμμετέχουν και αυτοί συνεχώς στην κίνηση!!!


Από τα παραπάνω δεδομένα γίνεται κατανοητό, ότι το ποδήλατο μέσα στο νερό δραστηριοποιεί όλες τις μυϊκές ομάδες των ποδιών, αποτελεί μια πάρα πολύ αποτελεσματική μέθοδο προπόνησης, ενώ προσφέρει στον αθλούμενο μια πλήρη και ολοκληρωμένη άσκηση για τα κάτω άκρα!


Τέλος να τονίσουμε ότι στα ειδικά προγράμματα άσκησης με το Aqua bike, έχουμε τη δυνατότητα να γυμνάσουμε και τους μύες του κορμού και των χεριών, εκμεταλλευόμενοι την αντίσταση του νερού. Έτσι επιτυγχάνουμε δραστηριοποίηση περισσότερων μυϊκών ομάδων, με αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη αύξηση του ρυθμού κατανάλωσης θερμίδων!

 

 

... μια δοκιμή θα σας εκπλήξει!

 

 

Δείτε τον κατάλογο με τις πισίνες που
σας προσφέρουν προγράμματα υδρο-γυμναστικής, σε Ελλάδα και Κύπρο και επιλέξτε τον προορισμό σας!